Bun venit!

Bine ai venit căutătorule de drum şi suflet. Sper că aici, pe acest blog, printre frânturile de suflet şi gândurile aruncate la întâmplare, vei găsi locul potrivit şi răgazul necesar să te odihneşti şi să te regăseşti. Iar la plecare lasă-mi, te rog, un semn al trecerii tale.







samedi 24 janvier 2015

Mustrare pentru un drag prieten



        Dragul meu drag prieten, îţi scriu aici pentru că altfel ştiu că nu mă vei asculta. Îţi poţi găsi orice motivaţie vrei dar adevărul nu e decât unul singur: eşti îndrăgostit, îţi doreşti prezenţa acelei femei în viaţa ta, doamna ta va fi devastată iar tu nu vei avea suficient de mult respect pentru tine şi pentru ea, ca să poţi spune civilizat: mulţumesc minunată doamnă, dar drumurile noastre se despart aici (deoarece în adâncul sufletului tău ştii cât de nemernic ai putut să fii şi nu-ţi permiţi sa roşeşti de jenă, în faţa doamnei tale, când ţie ţi se îmbujorează obrajii pentru că eşti îndrăgostit) . 
       Sincer? Îmi pare rău că treci prin toate astea. Dar te rog, din prietenia care ţi-o port, încearcă să fii sincer cu tine, fii cel mai înverşunat critic al tău şi, într-un final, vei reuşi să găseşti drumul pe care simţi că trebuie să mergi. Încearcă să ieşi din zona crespusculară în care ai intrat şi nu uita că multe temeri izvorăsc din oboseală, frustrare şi singurătate.
       Ia-ţi un răgaz pentru tine ca să poţi fi răgazul altora. Nu mai căuta să te adăposteşti în sufletul cuiva, ca într-o biserică în care speri să-ţi găseşti liniştea. Liniştea aceea pe care o căutăm noi, sufletele neîmblânzite, n-o putem găsi decât în noi, şi tu ştii foarte bine asta.
       Nu poţi conserva decât pacea din sufletul tău, indiferent de luptele şi de aspiraţiile tale în confuzia zgomotoasă a propriei vieţi. 
       Şi fii atent: viaţa ta, cu toate amăgirile sale, problemele ingrate şi dorinţele înfrânate este un lucru nemaipomenit.
       Ai avut parte de iubiri cum puţini au în viaţă, de femei minunate, de o frumuseţe sufletească cum unii nici nu ştiu că există.
       Eu doar atât îţi doresc: încearcă să fii fericit şi împacă-te cu tine. 


 

3 commentaires:

  1. Chiar este un nemernic acest prieten?
    Adevarul...cine este "proprietarul" adevarului?

    RépondreEffacer
  2. Este o observatie corecta. Pacat ca n-am putut sa fiu in totalitate obiectiva. Imi rezerv dreptul la subiectivism

    RépondreEffacer
  3. M-am gandit mult daca sa iti scriu.Am facut-o totusi pentru ca vreau sa subliniez ceva: te-ai gandit ca prietenul tau este si foarte egoist?Ca poate nu e vorba de curaj ci de o placere meschina de a pastra ambele femei?Nu el este victima indragostita care sufera pentru ca nu-si permite luxul de a-i spune doamnei sale ca iubeste pe altcineva,nu el este victima pentru ca isi gaseste scuze si nu-si recunoaste propria neputinta de a alege.EL este,asa cum bine ai subliniat doar un nemernic....dar eu as adauga ,cu riscul de a-ti supara prietenul sau poate chiar si pe tine..e un "nemernic foarte egoist".....

    RépondreEffacer

Remarque : Seuls les membres de ce blogue sont autorisés à publier des commentaires.